Sunday, July 15, 2012

Memory Puasa - Part 2

When it comes to fasting month, among the memories that I will never forget is berpuasa dgn kawan kawan kat Matrik. Because that was my first time ever going through the fasting month away from family. Form 1 sampai form 5 semua ordinary high school which I berulang alik kan. Then first time I tercampak kat Johor untu matrik, the first question I asked to mommy was "Macam mana eqa nak puasa sorg sorg kat sana ma??"

At the beginning, I couldn't even imagine how it will be. Sampailah masanya tiba. Yes, I have created a "first-time-away-from-home-fasting-memories" well. Started bersahur dgn roti and peanut butter which is my favourite kan sampai lah tahap melarat larat turun makan kat cafe time sahur and everything. Well matrik life, kita belajar sampai lewat malam terus sahur then tdo. Haha. Well classes all day, what do you expect? Nanti sedar sedar terus kejar kelas. They make a small bazaar inside KMJ memang agak kecil dan ringkas je tp kita selalu membeli tak cukup jari jugak nak memegangnya. Hoho. Then my place selalu jadi tempat sebab free sikit and luas sikit ruang compare to bilik depan. Then makan ramai ramai sampai tersandar. Hahaha.

Another memory bila kita berjalan pergi bazaar kat bandar. Ingat? Heheh. Besar mana lah sangat Bandar Tangkak tu. Gedik jugak nak bershopping bagai kat bazaar luar. Huhuhu. I miss old those memories and I missed each and everyone of you. :(

No comments:

Post a Comment