Thursday, January 19, 2012

Drama Novel!

Kalau korg perasan, lately ney banyak novel2 best yang diangkat menjadi Filem @ drama.. And most of them were gaining lots and lost of viewers. And all of the novel is among my favourate novels. Hehehehe.. Gemersik Kalbu, Bicara Hati, and Ombak Rindu.. Semua tu my favourite novel tau!! And I've read them like hundreds time.. Huhuhuhu.. That is when I'm still a teenagers lahh.. Reading were one of my hobby. Sekarang pun I still Love reading. Cuma dah berkurang.. Maybe sebab jalan penceritaan novel yang dah banyak sangat ulang2 jalan cerita.. Kadang2 bosan plak tuhhh.Sbb pemikiran novelist tu kita dah bleh baca.. Dah bleh agak ape nak jadi pada next step cerita dia.. Jadi bila kita dah bileh agak mcm tu kita jadi bosan la nak baca.. kan3?

Tp still, I like to stroll in the book store. Looking for any new interesting novel. Usually I choose to read the synopsis at the back of the book. And sometimes I prefer to read the Prolog, middle part of the story and the Epilog. Dgn cara tu saya boleh menilai kualiti satu2 jalan cerita tu.. Saya lebih cendrung membaca novel2 cinta (standard lah perempuan kan) and novel2 yang berkisar tentang family.. And even frenship.. Tp usually this three element were blend together and written in one novel. So saya tak kesah lah.. Dulu2 selalu gak buat novel exchange ngan schoolmate, ngan cousins. Sbb most of them pun gila novel gak..

Kitorg sampai ade satu library sendiri kat umah tau! Banyak novel and comics inside..Hehehehhe.. I do love reading. Mungkin skang neyh more to religion books and motivational books. Tp still if I do have extra money and times, I will buy some novels or sometimes comics.. :)

No comments:

Post a Comment