Wednesday, December 28, 2011

VIVA oh VIVA

Amacam tajuk entry kali neyhhh? Hehehehe.. Korang jangan salah paham yekkk. VIVA tu bukan means aku nak beli keta, atau aku baru nampak keta VIVA eksiden ke hape ke.. Tp VIVA tu nama presentation Final Year Thesis kitorg. Okeh. Cukup explain pasal perkataan tu. Sebab aku pun tatau ape kaitan antara Final Year Thesis kitorg ngan VIVA. Aku dilahirkan di UMS untuk menggunakan perkataan tu. SO aku post balek  guna perkataan tu gak lah... huuhuhuhuhuhu.. Aku tatau logiknya hapeee... hehehehehehe...

So. Today is my so-called VIVA presentation. You guys sure don't wanna know how it happen.. Hahahaha. Funny, stressful all those feelings were kinda mixed up together. Serious weh. Dari darjah satu masuk story telling, membawak ke choral speaking time darjah 5, sambung plak Public speaking time sekolah menengah. Aku tatau nape aku nebes tahap gaban2. And yang paling aku pelik org ta nampak kenebesan aku tuh. Padahal aku ase bibir aku dah seputih bibir mayat dah.. Apetah lagi kalau presentation hall tu sejuk nak mampus.. Sedangkan bilik tak berkipas pun bleh buat aku rasa beku. Inikan plak bilik yang dipasang air-cond patblas bijik and semua disetkan ke 0 degree celcius. Aku rase lidah aku n gigi aku dah jadi sama keras dah. =.=''

Okeh. Proceed to the VIVA presentation just now. After my oral test during my form 5 and MUET speaking test during my matriks. I think just now is one of the most 'so-scary-merry' moments in my life. Being early to the presentation room doesn't really to be helpful. To add on the burden, watching all the previous person being attack and ask macam nak gila by their examiner.. Haihh.. Lecak ketiak wa cakak lu..!!! Dah la tuh, time2 org lain present pun examiner2 tu duk keras kat situ lagi. Aku dah tensen ngan examiner aku sendiri.. Dah yang lain tak reti2 gak nak balek tu bakpenyee.. Huhuhuhuhuhu.. Tiap saat yang berlalu *ecececehhh* Ayat cilake kuar dahhhhhh...Aku doakan cpat2 lah examiner yg lain2 tu bergerak.. Lemme have some shuweett time with my examiner only.. nasib baik cun2 time aku jeh...sorg2 kuar tinggalkan bilik tuhh.. pheww....!! LEGA MAK!!!

Tapi still lega tak lega mana lahhh... Sebab gugup tu tetap ade.. DUPDAPDUPDAPDUPDAP... Kalah degup jantung org nak akad nikah.. hahahahaha.. Leh dgar dari jarak 200 meter.. Hahahahahahaha.. Tiba je time aku, ngan penuh yakin n tawakal nye aku menapak ke depan.. hahahahahaha...Time allocated = 10minutes..

PUNG..PANG..PUNG..PANG..BLAhh..BLAa...Blaa...

Sekian. Terima Kasih.

-Habis-

Mampus. Aku bercakap ke wat demonstrasi masakan ala-ala chef wan tadi ehh? hahahahahaha.. Yang aku tau aku berjaya mengabehkan slide aku and aku bercakap tak terlekat..Dah cukup...*walaupun suara ktak puru masih juga terhasil dgn kerapkalinya* Aku kesah plak. Katak puru ke katak kembung.. Aku tau beban yang selama ney aku tanggung macam kendong Gunung Kinabalu atas belakang badan aku dah berjaya lepaskannn.. FUhhhhhh!!!! Tapi degup2 jantung tu laju lagi..Sebab kene tunggu komen examiner dulu.. Alahaiiiii..Nasib baik lah examiner baik.... Dia komen lemah lembut longlai..*JUJUR NEY* Betul2 neyh.. Dia komen sangat membantu.. Dia siap listkan correction yang aku patut buat untuk FYP2 aku.. HUhuhu.. Tiba2 aku jatuh cinta plak kat dia.. *bini org tu oiyya* hahahaha... bongok..aku straight lah.. saje je wat ayat gempakkk..hahahhahahaha....

And that is how my superb day ended. Balek rumah..Tido. Bangun tido demam. Yess.. Lagi la super duper superb.. And now still coughing non-stop. Pandai plak dia nak sakit time2 cenggini... SUKANYA sayaaaa!!!!!!! Takpelah yang penting aku dah bleh K.I.V fyp for this time being.. and.. hurmmm... Sambung ngan preparation for final plak... heyeaaaahhhhhh!!!!!! Kemon lahh..!!!! TO be continue lain kali..!! hehehehehe

No comments:

Post a Comment