Wednesday, August 3, 2011

mYoLDnEwPasSIon!

Haii olls!! Hehehehehe.. Actually skang ney I am experiencing a minor hand injury. Huhuhuhu... Terseliuh kot... Itulah akibat bersukan tanpa batasan...!! Hehehehe.. Fer ya information, Saya ney kind of fond into sports! Hehehee.. I play a lot and I watch a lot. There is some game that I love and I do play them. And there is some that I love but terdaya nak tengok je!! Huhuhuhu....

My old passion... TENNISSSSSS!! Hehehehehe. I play Tennis sejak umur 13 lagi! Means masuk form 1, terus main! Hehehe. Ingat lagi first time ktorg masuk game yang betul2 wakil sekolah, cikgu tu bg ktorg satu beg besar!! Dalam tu ade raket dalam 5 batang.. *batang ke eh?* with few tube of balls. Kalau nak tau.. kitorg ney main ennntammm je mase tu..tp still kat pringkat negeri, ktorg dapat bronze medal. padahal main hentam je!!

Then start from that point, ktorg become school's player.. BANGGA wehhh!! hehehe. Tiap-tiap awal tahun, kitorg jadi perhatian sekolah..kitorg jadi sebutan kat sekolah.. That time was our glory time.. Tiap2 kategory, memang ade yang akan jadi johan. As I can remember, I got one single gold medal, 1 single silver, 1 double gold medal. Hehehe.. Itu mase kat skolah lah.. Since tiap2 petang ktorg training, mama pun jadi bsing.. hehehe...

I remember ade satu hari ney, mase tu tengah kenduri kecik2 untuk hantar mama buat Umrah, tbe2 I got this one call, untuk ikut intensive training for preparation untuk SUKMA.. But my mom hardly insist.. I rejected the call and at the same time, abaikan satu tawaran yang baik.. And there is one jugak when I received call to follow Latihan Pusat untuk persediaan ke peringkat Kebangsaan. Tapi for the same reason saya terpaksa tolak. Maybe Tennis mmg my passion, but still, it doesn't give me any reason to go after my mum kan? :)

Lepas tu saya sambung ke peringkat Matriks pulak. :) Masa pemilihan untuk dapat kan player untuk setiap game, saya ikut sama. As looking for my past history on tennis, automatik I am chosen. Wakil KMJ *Kolej Matrikulasi Johor*.. Bangga la jugak kan! Tiap2 petang ktorg turun trainin, dapat plak lecturer yang best so ktorg macam bersemangat nak turun training tiap2 ptg... Kdg2 lecturer buat game between us.. :)

During KAKOM *Karnival Kolej Matrikulasi* 2008 yang dibuat kan KMNS *Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan*, saya main untuk double.. Dgn kerja keras ktorg dapat la jugak Bronze medal..hahaha... Pastu dah takde tournament lain dah..so petang2 turun court training sendiri2.. heheheh..Then after masuk U lagi lah..Dah la sah2 bz.. Stroke partner pun takde. So kalau turun pun training ngn dinding je lah...;( Kesian saya kann?? Baru2 ney ade selection untuk MASUM...tp bila da pegi lawan pun buat hall suka hati dia je nak dtg ke tak.. So lawan pun macam tah pape je..

The sad news is, the game kira not be held pun.. My hand yang dah sedia injured ney, makin sakit plak ase..huhuhu.. wish that there is cara perubatan yang bleh make me gain back my old tangan.. And since I gradually losing my weight, jadinya pukulan pun da makin slow.. Hehehe.. So kene aktifkan diri masuk gym semula! Hahaha.. As for now, abg ktorg ade beli Wii pasang kat umah, main Tennis kat Wii je lah.. Hahaha..

Recently, I dah grew passion in soccer! Hehehe... I only play futsal and soccer mcm lagi besar dari futsal kan? As for futsal ney, mula main lepas my elder sissy ajak g main sekali ngn kengkawan dia...then minat tu mula datang.. and I play regularly.. As for soccer, seriously I never like it before.. HUhuhu...But then, since tiap kali ade match best, *especially the one involving Malaysia dengan M.U* then whole family gathered depan tv. Terjerit2 wa cakap lu!! Kalah kedai mamak! Hehehe...

Then during my Matriculation *Johor*, I started to become passionate toward it.! Hehehe.. Tiap kali ade game, I'll be one of them cheering and shouting.. hahahaha... Kalao macam kat Uni, bile rasa nak tgok game best2.. ktorg merendek kuar malam2 lepak kedai2 makan... lagi tak abeh bola, lagi tu la muka ktorg kat stu.. sekali duduk sorg leh mnum sampai 3 4 cawan air! hahaha. GIla kentang kan ktorgg??

Actually I do have banyak lagi sports yang saya suka.. Macam :: Basketball (main suka2 je), Volleyball(main tp kene marah ngn coach sbb tangan teseliuh aritu takleh men tennis) ahaha, Petanque(korg tau x?), Hockey (kind of family sports), Badminton (main kat umah je.), and few more lah.. Huhuhu... Sampai sini dulu yee!

No comments:

Post a Comment