Sunday, June 26, 2011

.:SyG.DaRi.MatA:.

cerita ini berkisar tentang sepasang kekasih..c gadis yang sangat mencintai c teruna.. bukan kerana paras rupa..bukan kerana kesempurnaan..tetapi kerana hati dan kejujuran c lelaki tersebut..bukti nye.. c gadis jatuh cinta kepada lelaki itu walaupun lelaki itu sebenarnye BUTA. c teruna selalu bertanya :" sayang..betulke awak tak kisah menjadi kekasih kepada org buta seperti saya?" jawapan yang diberikan:" setiap orang ada kelebihan dan kekurangan tersendiri..kalau awak celik, belum tentu awk dengan saya." c teruna:" sayang..andai kata suatu hari nanti saya dapat melihat. saya berjanji akan mengahwini awak." ucap c teruna denga penuh kesungguhan.. masa berlalu sehingga sampai satu saat dimana c terna mendapat penderma untuk mata nya..selepas pembedahan dan proses pemulihan, insan pertama yang dicarinya ialah sang kekasih hati yang selama ini setia berada di sisi..tetapi alangkah terkejut nya dia bila melihat c gadis juga rupanya BUTA.!!! c gadis menuntut janji :" sudikah awak berkahwin dengan saya sekarang? sudikah awk mengambil saya sebgai isteri awak?" c teruna:" maafkan saya..saya rasa tidak..saya memerlukan seorang perempuan yang sempurna untuk meneruskan hidup saya. dengan linangan air mata, c gadis menjawab:" tidak mengapa..saya paham.." sambile berlalu pergi..tetapi kemudian dia berpaling..dan berkata :" TAPI AWAK..JANJI AWAK JAGA MATA SAYA ELOK2!!"..

No comments:

Post a Comment