Sunday, June 26, 2011

.:Ibu.Kau.Ratuku:.


Orang kata aku lahir dari perut mak..
>> (bukan org kata...memang betul)
>> Bila dahaga, yang susukan aku.....mak
> Bila lapar, yang suapkan aku....mak> Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
> Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak
> Bila bangun tidur, aku cari....mak
> Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
> Bila nak bermanja, aku dekati....mak
> Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
> Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.....mak> Bila nakal, yang memarahi aku....mak
> Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
> Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
> Bila takut, yang tenangkan aku....mak
> Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
> Aku selalu teringatkan ....mak> Bila sedih, aku mesti talipon....mak
> Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
> Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
> Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
> Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
> Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
> Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
> Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
> Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
> Yang selalu masak makanan kegemaranku.....mak
> kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
> Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
> Yang selalu berleter kat aku...mak> Yang selalu puji aku....mak
> Yang selalu nasihat aku....mak
> Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak
>> Aku ada pasangan hidup sendiri....
>> Bila seronok, aku cari.......pasanganku
> Bila sedih, aku cari......mak>>
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
> Bila gagal, aku ceritakan pada....mak
>> Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
> Bila berduka, aku peluk erat.....emakku
>> Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
> Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....mak
>> Bila sambut valentine... Aku bagi hadiah pada pasanganku
> Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
>> Selalu.. aku ingat pasanganku
>> Selalu.. mak ingat kat aku
>> Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
> Entah bila... aku nak talipon mak
>> Selalu.....aku belikan hadiah untuk pasanganku
> Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak
>> Renungkan:>> "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
> mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"...
> Berderai air mata jika kita mendengarnya..........
>> Tapi kalau mak sudah tiada..........
>> MAKKKKK...RINDU MAK...... RINDU SANGAT....
>> Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
> berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
> berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya......
> berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
> berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
> berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
>> dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
>> renung2 kn lahhh...

No comments:

Post a Comment