Thursday, March 17, 2011

.:Today's.Post.Proved.That.I.Am.Alive.Today:.

yeapp..this post proved that i am still alive. Hidup dalam dunia yang diciptakan Allah. Hari ini bukak mata. Mengenang setiap yang dah berlaku dan akan berlaku berdasarkan janji2 ALLAH... Terasa kecuut perut kan? Tak ape. Rase takut akan kematian tu membuktikan kita mash ade iman dalam dada. Heyhh,,Starting point arini buat sy jadi macam ustazah. kan3? hehe. takde la. tak salahkan kite hidup ney saling berkongsi kan?

Setiap Manusia itu adalah khalifah di muka bumi. Yang mane mereka diseru untuk mengimarahkan kan bumi ALLAH ini. Tapi ade mase nye, manusia sering lupa akan pencinptanye, lalai dalam mengingati jalan ALLAH yang lurus. *bukan ada mase. tapi sering*. pernah ke kite terpikir macam mne kalau satu mase nanty., nikmat yang kite rasai sekarang, hilang macam tu je. Ape akan jadi pada manusia mase tu?

Macam2 da kita tgok bencana di sana sni. Yang terbaru Jepun diserang Tsunami. Maha besar kuasa ALLAH.. Mendatangkan bala. Tanpa ade siapa pun yang dapat menduga. Orang pertikai kan isu2 yang di tayang di dada akhbar. Konon nye tak mengambil serious akan musibah yang melanda. berita mingguan yang siarkan gambar Ultraman kene kejar Tsunami dijadikn isu besar. kenape? Cuba pikir secara logik.

Ultraman tu kan da banyak kalahkan macam2 jenis raksasa dari pelbagai planet. Tp bila dtg satu kekuasaan ALLAH.. Even dia pun tak dpat nak menghalang. Kita yang beragama Islam yang banyk mempertikaikan benda tu. Tak pikir ke sebesar mane kuasa ALLAH hingga hero yang menjadi pujaan kanak2 itu pn tau tkut dan lari? Statement ni bukan untuk back up or bela sape2. cuma pendapat masing2. kan?

kita Malaysia negara demokrasi. setiap org ade hak bersuara kan? Saya bukan nak cakap sy baik. or saya ney kuat agama dan tak tinggalkan suruhanNYA. tp cuma beringt. ok? Jumpe lagi lain kali!

No comments:

Post a Comment