Sunday, March 20, 2011

.:Meh.Sy.PlaK.CiTe.PsL.ATOK:.

atok, tok ki, tok wan, tok bah, nenek, opah, tok mak. Semua panggilan ney. Korang berpeluang gunakan kan? Sy tau most of my fren masih ade atok. ade nenek. Jujur saya cakap, bila mereka bercerita. Saya cemburu. Ye. Sebab saya tak penah berpeluang guna gelaran tu. Saya tak penah tau macam mane rasenye ade kampung untuk dilawati mase raya, ade cerita "atok aku ajak g kebun", "nenek aku ajar aku lipat ketupat".. Takde pn korg..

Korg kire bernaseb baik sebab dapat bercerita pasal grandparents korg. kadang2 saya suka dengar cerita2 korg semua. macam mane atok korg jaga korg mase kecik. Tim cuti sekolah mak ayah keje anta balek kampung. Even kadang2 kalau ade yang bercerita ngan saya "tenn, Atuk aku meninggal".. Macam tu pn saya rasa cemburu tau! Sebab saya tak pernah berpeluang untuk mengenali atau pn menjaga Arwah Tok Tan dan Arwah Opah saya.

-Family.Belah.Mama-

saya suka tgok gamba2 keluarga yang lama. Rupanya saya pernah duduk atas riba Arwah Opah saya. Tp saya tak berpeluang untuk menyayangi dia di dunia. Walau macam mane pun, Walau kat mane pun Opah, Eqa doakan Opah sentiasa dilindungi dan diberkati oleh ALLAH. Ade dua tiga gambar eqa ngan opah. Alhamdulillah.. Opah sempat rupenya tgok Eqa berjalan. Ade satu gambar eqa tgah bertatih. Opah ade kat belakang tgok eqa. Walaupun bila Eqa kena dunia ney, Opah dah takde, Eqa tetap sayang Opah. Eqa teringin nak dapat peluang sekali untuk bersama ngan Opah. Untuk jaga Opah. Ney la ape yang Eqa nak cakap ngn Opah selama ney. Opah dengar ke Opah? Opah pun sayang kan kami kan? Doakan kami berjaya juga Opah. Sebab doa2 dari anak2 Opah n cucu2 Opah tak terkira banyaknye untuk Opah. Semoga Opah didalam perlindungan ALLAH dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

Arwah Tok Tan pulak. Eqa suka gelaran untuk Tok. Sebab eqa tau takde org lain yang guna gelaran macam tu. Kalau ade pun. Mungkin jarang. Sebak dada eqa mase tulis pasal Opah ngan Atok. Atok pergi lagi lame. Sebelum mama sempat lahirkan eqa lagikan Tok? Tapi eqa yakin sepenuh jiwa raga, Tok tau kan kehadiran eqa sebagai cucu Atok? Kalau lah Tok leh baca artikel ney. Takpun Eqa duk sebelah Tok. Baca kan untuk Atok. Eqa sayang Atok sgt2. Ye. Kite tak penah berjumpa kan? tapi Kasih Sayang eqa untu Atok ngan Opah. Same untuk kasih sayang eqa dan keluarga yang lain. Malahan lebih untuk Atok ngan opah. Eqa pun doakan Atok sentiasa dirahmati oleh ALLAH dan ditemopatkan dikalangn org2 yang beriman.

-Family.Belah.Papa-

Belah papa. Eqa lagi sedih. Tak tau mane silap nye. Eqa langsung tak penah kenal atau dengar cerita grandparents belah papa. ;( only on 2002, bila kami pergi ke kampung papa kat perak. Baru kami tau cerita family kami. Ade gambar nenek belah papa. Tapi satu je. Gmbar atok belah papa. tak sure. sedeh kan? takpe la. benda da lepas. Tapi yang pasti parents papa pun dah takde lagi kat dunia ney.


-Even sejauh mane Arwah Tok Tan And Arwah Opah pergi, cinta dan sayang kami tetap tak berubah-

No comments:

Post a Comment