Thursday, March 3, 2011

.:Laa.Tahzan:.

huhuhu..tajuk dia gempak kan? hehehehe..ok..kat sini..saya cakap awal2 saya bukan nak tunjuk kat korg yang saya ney baik ke ape ke..saya cum nak kongsi kan dengan korang pengalaman saya sepanjang 21 tahun saya melayari hidup yang ad macam2 cubaan dan dugaan neyh! *ayat yak macam falsafah plak kan*..hahahaha..

hmmm...la tahzan....arabic word..maksud dia Jangan bersedih! hhmmmm..kte sendiri pn tau kan..betapa dalam kehidupan harian kita..macam2 yang berlaku..macam2 dugaan dan cabaran kte laluii kan? yess,,kadang2 kite mmg ase macam seme tu telalu besar tuk kte lalui,tuk kte hadapi dengan senyuman...tapi igt lah sayang..bahawa ALLAH tidak akan pernah menguji hambaNYA dgn sesuatu yang kte tak mampu tanggung. DIA memberi kte ujian seiring dengan kemampuan kte utk menghadapinya, Jadi setiap kali dapat ujian dariNYA...jangan bersedih..jangan berputus asa. ingatlah bahawa juga...ALLAH menurunkun ujian kepada hambaNYA kerana masih ade syg untuk kalian disisi NYA.. ujian itu hanya sebagai peringatan.. agar kita tidak lalai dan jauh hanyut dari jalan-NYA..

La tahzan....kadang2 ade berita..hanya kerana kecewa cinta..kecewa dgn persahabatan..ade yang sanggup mengambil nyawa sendiri..konon nye sebagai jalan penyelesaian..tapi bayangkan ape yang bakal dihadapi oleh keluarga mereka... ingat kawan2 sekalian..bnuh diri itu satu perbuatan yang keji di sisi ALLAH..malah bg yang beragama Islam, membunuh diri itu leh mmbuatkan korg tekeluar dari Islam..huhu... Sesuatu kelansungan hubungan itu akan berterusan atas izin Yang Maha -ESA...keluar ditakdirkan sesuatu berlaku pada persahabatan itu..atau sesuatu perhubungan..mungkin ade silap kat mane2..jangan bersedih..jgn tangisi semua tuh...cume igt yg berkuasa itu ialah ALLAH..Dia maha mengetahui segalanye..serahkan diri kepada NYA.. mintak petunjuk dgn jgn penat berdoa..semoga sgalanye menjadi terang dia mata kalian..

La tahzan..atas setiap ujian dan dugaan yang diturunkan..ade hikmah disebaliknye..cepat atau lambat..itu di tangan yang Maha ESA..jangan salahkan takdir...jangan menangis kerana ape yang dah berlalu..tapi senyum lah unyuk mase hadapan..mungkin sekarang Dia ambil org yang kte sayang, sahabat yang kite sanjungi..tp mungkin satu masa nanty dia akan anugerahkan kte dgn sesuatu yang lebih baik. ;)

No comments:

Post a Comment